تبلیغات
* یا صاحب الزمان (علیه السلام) ادرکنی* - آمادگی فردی برای ظهور حضرت مهدی (ع)
* یا صاحب الزمان (علیه السلام) ادرکنی*
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 25 آبان 1389 توسط علی | نظرات ()
 مسئله ی ظهور یک مسئله ای است که نیاز به زمینه سازی دارد ، زمینه سازان ظهور حضرت مهدی (ع) ، طبیعتا ما مسلمانان هستیم که با تهذیب نفس خود و اگاه سازی دیگران نسبت به چگونگی زمینه سازی برای ظهور ، ان را به سرانجام خواهیم رساند ، انشاالله ...

بقیه متن در ادامه ی مطلب...
 زمینه سازان ظهور همانگونه که در روایات امده است ، به غیر از افراد صالح و با ایمان ، مردمی از مشرق زمین هستند که با قیام خود زمینه ظهور حضرت مهدی (ع) را فراهم میکنند ، به روایت زیر از امام باقر (ع) که در این زمینه است توجه کنید:

 امام باقر ـ علیه السلام ـ : می‌بینم گروهی از مشرق زمین قیام می‌كنند و طالب حق می‌باشند امّا آنان را اجابت نمی‌كنند، مجدداً بر خواسته‌هایشان پافشاری می‌كنند امّا مخالفان نمی‌پذیرند وقتی چنین وضعی را مشاهده می‌كنند، شمشیرها را به دوش كشیده و در مقابل دشمن می‌ایستند. این جاست كه پاسخ مثبت می‌گیرند امّا این بار هم نمی‌پذیرند تا این كه همگی با هم قیام می‌كنند و آن چه به دست می‌آورند (انقلاب) جز به دست توانای صاحب شما (حضرت مهدی (عج)) به كس دیگری نمی‌سپرند. كشته‌های آنان شهید محسوب می‌گردد، اگر من آن زمان را درك می‌كردم خویشتن را برای صاحب این امر نگه می‌داشتم(1)

اری این سخنی واضح از این امام بزرگوار است که ما مسلمانان و شیعیان را به این نکته ترقیب نموده است که باید برای ظهور حضرت مهدی (ع) اماده بود و این امادگی نه در کلام و صرف شعار دادن ، بلکه در اصل ، عمل کردن به ان حرف ها و سخن هاست ، حال سوالی که در ذهن ما ایجاد میشود این است که چگونه میتوانیم به این سخنان عمل کنیم؟ ، به روشنی میتوان این موضوع را بررسی کرد ، یک منتظر واقعی و یک زمینه ساز به معنی حقیقی کلمه باید بر وسوسه ها و دسیسه های شیطان و هوای نفس خود ، کاملا غلبه کند و فردی: اگاه ، با بصیرت ، با تقوا ، پرهیزکار ، هوشیار ، مومن ، پاک ، با اخلاق نیکو ، صبور در راه خدا (و غیره صفات) باشد تا بتواند دیگران را هم اگاه کند و به نوعی جامعه را از این موضوع مطلع سازد ، منظور این است که با خود سازی خویش میتوانیم یک جامعه زمینه ساز و منتظر را ایجاد کنیم ، همانگون که ذکر شد یک فرد منتظر ظهور حضرت مهدی (ع) باید صفاتی داشته باشد که تک تک این صفات قابل بررسی است ، مثلا در بحث تهذیب نفس و انجام واجبات و ترک محرمات که نکته ی بسیار مهمی برای فرد فرد ما است باید به این نکته توجه کنیم که برای تهذیب نفس اول اگاهی کامل از دین اسلام و تکالیف ان داشته باشیم و دوم  ، مراقبت کامل از انچه که اعمال و رفتار ما است باید داشته باشیم، اگر این طور نباشد به خیال خود فکر کرده ایم که تهذیب نفس انجام داده ایم ، چون مراقبتی وجود نداشته است ، در این رابطه به کوچکترین چیزها هم باید توجه کرد ، مثلا: حتی فکر کردن به گناه ، که مقدمه ی گناهان بزرگ و کوچک است هم نباید انجام شود. (در مورد تهذیب نفس ، اگر اراده کنیم ، بخواهیم و بعد نیتی از روی اخلاص و صداقت داشته باشیم ، واقعا از خداوند طلب این امر را خواستار شویم تا ان را بدون اینکه ریا باشد ، انجام دهیم ، خداوند نیز ما را یاری خواهد نمود ، همه چیز بستگی به خودمان دارد)
این امر باید استمرار داشته باشد و اینطور نباشد که دو روز عمل خیری را انجام دهیم و بعد ان را ترک کنیم ، یا اینکه مدتی گناه نکنیم و بعد باز ان گناه هر چند کوچک را باز انجام دهیم ، با این کار به هدف خود یعنی تقوای کامل و پرهیزکاری که لازمه ی اصلی یک فرد منتظر و دوستار خداوند و اهل بیت و حضرت صاحب زمان (ع) است نخواهیم رسید.
بعد از تهذیب نفس واقعی برای بالا بردن درجات خود نزد خداوند و خشنودی امام زمان (ع) باید به مسائلی مانند انجام مستحبات و چیزهایی که موجب رضای خدا میشود را انجام دهیم و این را در نظر داشته باشیم که هیچ چیزی بالاتر از رضای خدا وجود ندارد.


محاسبه و مراقبه

ضد این فراموشى و غفلت، محاسبه و مراقبه است و «محاسبه‏» آن است كه: در هرشبانه روزى وقتى را معین نماییم (که بهترین وقت محاسبه اعمال ، هنگام شب ، قبل از خوابیدن است)  كه در آن وقت ‏به حساب نفس خود برسیم، و طاعات و معاصى خود را موازنه نماییم. پس اگر خود را مقصر یافتیم ، خداوند را خطاب قرار دهیم و از او طلب عفو بخشش کنیم ، والا شكر پروردگار نماییم و «مراقبه‏» آن است كه: همیشه متوجه خود و مراقب‏ظاهر و باطن خود باشیم كه معصیتى را انجام ندهیم و واجبى را ترك ننماییم

تاثیر محاسبه نفس

“عن ابی عبدالله علیه السلام قال: یابن جندب حق علی کل مسلم یعرفنا ان یعرض عمله فی کل یوم و لیله علی نفسه فیکون محاسب نفسه فان رای حسنه استزاد منها و آن رای سیئه استغفر منها لئلا یخزی یوم القیامه” (2)
 “امام صادق(ع) به عبدالله جندب فرمود: شایسته هر مسلمانی که به مقام ائمه معصومین(علیهم السلام) معرفت دارد این است که هر روز و شب اعمال خود را به نفس خویش عرضه کند و خود، حسابگر نفس خویشتن باشد، اگر در کارهایی که انجام داده خوبی مشاهده کرد در افزایش آن بکوشد و اگر بدی دید از پیشگاه الهی طلب آمرزش نماید تا در روز قیامت دچار ذلت و خواری نشود.”
    انسان در طول عمر خویش اعمال بسیاری را انجام می دهد که این اعمال یا در مسیر اطاعت اوامر الهی صورت می پذیرد و یا در مسیر معصیت و نافرمانی او، که تک تک این اعمال در نامه عمل انسان ثبت گردیده و در روز حساب بر اساس حجتهایی که بر او تمام شده است از او محاسبه می گردد، چنانچه خداوند متعال در قرآن می فرماید: “وان تبدوا ما فی انفسکم او تخفوه یحاسبکم به الله” (3) یعنی “و خداوند آنچه را که در دل دارید (از نیتهای خیر و شر شما) چه آشکارا و یا مخفی کنید از شما محاسبه خواهد نمود” پس با توجه به این آیه، به فرموده امام صادق(ع) چه چیزی بهتر از این می باشد که انسان قبل از اینکه اعمالش مورد محاسبه ذات اقدس پروردگار قرار گیرد، خود به محاسبه عمل خویش پرداخته و سنگینی بار را از دوش خود بردارد، چرا که از امام معصوم(ع) منقول است که فرمودند: “من حاسب نفسه فی الدنیا لم یحاسبه الله یوم القیامه” (4) یعنی “آن کس که در دنیا به حساب نفس خویش برسد خداوند، روز قیامت او را در معرض حسابرسی قرار نمی دهد”
 
  نکته ها:
    1- محاسبه نفس یک امر مهم و ضروری برای هر انسان مومن و مومنه می باشد که بهتر است در هر شبانه روزی این امر صورت پذیرد.
    2- محاسبه نفس، انسان را از عقوبتی که برای معاصی الهی در نظر گرفته شده، نجات بخشیده و در روز قیامت حسابرسی اعمال را بر او آسان می گرداند.
    3- انسان مومن با محاسبه نفس خویش در صورت انجام معاصی الهی استغفار نموده و در صورت انجام عمل نیک توفیق روزافزون آن عمل را از خداوند طلب می نماید.
 
اگاهی و بصیرت داشتن هم یکی از ضروریات برای ما است که همیشه مورد تاکید امام خامنه ای قرار گرفته است و ایشان در بیاناتشان همواره بر داشتن بصیرت بالا تاکید میکنند ، یک فرد اگاه و با بصیرت ، البته با تقوای خود و بررسی و تحیل و فکر کردن به مسائل راه درست از نادرست و حق از نا حق را تشخیص میدهد و از فتنه ها و بلاهای گوناگون که با تحریک شیطان رجیم است در امان میماند که لازمه اصلی بصیرت داشتن ، تقوا و خلوص نیت و پاکی است ، مثالی در این رابطه : خوارج در زمان حضرت علی (ع) ، با تقوا بودند و مسائل شرعی و دینی را هم رعایت میکردند ، ولی به خاطر نداشتن بصیرت کافی یا داشتن بصیرت کم ، گمراه شدند و به دشمنی با امام علی (ع) پرداختند.
 
با در نظر گرفتن رضای خدا که همانطور که عرض شد بالاترین ارزش است ، این نکته را نباید فراموش کنیم که به غیر از خداوند ، حضرت مهدی (ع) نامه اعمال ما را هر دوشنبه و جمعه میبیند و به غیر از ایشان فرشتگان کراما کاتبین هم اعمال ما را ثبت میکنند ، یک لحظه پیش خودمان فکر کنیم که گناه کردن ما ارزش نا خشنودی خداوند و  یک لحظه ناراحتی امام زمان (ع) را دارد؟ ، حضرت صاحب الزمان (ع) همیشه به فکر فرد فرد ما هستند و برای ما در درگاه خداوند گریه زاری و ناله میکنند ، تا خداوند ما را عفو کند و ببخشد ، ما چقدر به فکر ایشان بوده ایم؟
ایشان از ما مسلمانان و به خصوص شیعه ها توقع دارند

از خداوند ترس داشته باشیم ، منظور این است که
از محضر خداوند شرم داشته باشیم ، حیا کنیم ، ترس از عاقبت اعمال خود داشته باشیم ، تا بتوانیم اعمالمان را مسئولانه انجام دهیم ، ما قبال اعمالی که انجام میدهیم در پیشگاه پروردگار مسئولیت داریم

انقلاب اسلامی ایران ، عنایت الهی
خداوند متعال در زمانهایی که امام معصومی به طور مستقیم برای هدایت انسان ها وجود ندارد ،  دین خود را که دین اسلام است رها نمیکند تا هر اتفاقی که برای دین و مسلمانان میخواهد اتفاق بیفتد ، صورت بگیرد ، خیر مسلما در این مواقع به واسطه اشخاصی که صلاحیت اداره یک جامعه اسلامی را دارند ، به واسطه انها مردم را هدایت و رهبری میکند ، که به این جایگاه ولایت فقیه گفته میشود.
نمونه بارز ان ، جمهوری اسلامی ایران و در ابتدا و اغاز به رهبری امام خمینی (ره) بود که انتخاب شدن این سید بزرگوار ، خود از عنایات ویژه الهی بود ، امام خمینی (ره) فرد بزرگی بودند و مورد عنایت خداوند و ائمه معصومین ، به ویژه امام عصر ، حضرت مهدی (ع) قرار داشتند و در رهبری مقام عظمی ولایت ، امام خامنه ای هم همین مسئله به وضوح صدق میکند. 

روایاتی از ائمه و پیامبر اکرم (ص) در این رابطه:

امام باقر می‌فرمایند: در یكی از روزها عمر و ابابكر و زبیر و ابن عوام و عبدالرحمن بن عوف در منزل رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ جمع شدند. رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در جمع آنان نشست، در حالی كه نعلین حضرت پاره شده بود. به علی ـ علیه السلام ـ داد تا اصلاحش نماید، در این حالت حضرت فرمود گروهی از ما در طرف راست عرش خدا بر منبرهایی از نور قرار دارند كه صورتهایشان نورانی و لباسهایش نیز نورانی است و نور صورتشان چشم بینندگان را خیره می‌كند. ابوبكر و زبیر وعبدالرحمن سؤال كردند آنها چه كسانی هستند، ‌پیامبر سكوت كرد، ‌علی ـ علیه السلام ـ پرسید پیامبر فرمودند: آنها كسانی هستند كه به واسطه روح الله دوست هم می‌گردند و متحد می‌شوند بدون آن كه اغراض مادی یا خویشاوندی داشته باشند و آنان شیعیان تو هستند یا علی و تو امام آنها می‌باشی(5)

پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: مردم از مشرق قیام می‌كنند و زمینه را برای انقلاب جهانی مهدی (عج) فراهم می‌سازند.

 امام صادق ـ علیه السلام ـ : خداوند سبحان قم و اهلش را برای رساندن پیام اسلام قائم مقام حضرت ولی عصر می‌گرداند و دانش از این شهر به شرق و غرب عالم منتشر می‌گردد و آن گاه قائم ظهور می‌كند.(6)

پیامبر اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمودند: «خداوند متعال در شب معراج به من فرمودند: یا محمد از جمله عطاهایی كه به تو مرحمت فرموده‌ایم آن است كه یازده مهدی از نسل تو می‌باشند و آخر آنها كسی است كه عیسی بن مریم پشت سر او نماز می‌خواند و به وسیله او زمین پر از عدل و داد می‌گردد. عرض كردم اینها چه وقت ظاهر می‌شود، پروردگار متعال علایمی را فرمود، از جمله: و خروج رجلٍ من ولد الحسین ابن علی مردی از اولاد حسین پیش از ظهور حضرت مهدی قیام و انقلاب خواهد نمود(7)

(در روایت بالا پیامبراکرم (ص) فرموده اند: ...
یازده مهدی از نسل تو می‌باشند... ، منظور از یازده مهدی را میتوانیم در این روایت امام صادق (ع) بیابیم:
امام صادق (ع) در معنای مهدی فرمود: «مهدی، کسی است که مقام هدایت یافتنش به جایی رسیده که می تواند از طرف خداوند در مقام هدایت کردن برآید»)

پس به روشنی میتوان دریافت که انقلاب زمینه ساز مشرق زمین در روایات ، همان انقلاب اسلامی ایران است که به گفته ی امام خمینی (ره) : این انقلاب مقدمه و زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی (ع) است
با درک این مطلب باید تلاش خود را برای امادگی فردی که لازمه ی اصلی زمینه سازان و منتظران فرج است ، بیش از پیش کنیم تا وقتی حضرت مهدی (ع) ظهور کردند شرمنده ایشان نشویم و در زمان غیبت و ظهور ان حضرت از یاران واقعی ایشان باشیم ، ان شاءالله

 همانگونه که در روایات امده است در زمان ظهور حضرت مهدی (ع) ، دنیا پر از ظلم و ستم میشود ، در طرف مقابل با توجه به اینکه رشد و تعالی معنوی حد و مرزی ندارد ، مسلما ، ظهور امام زمان (ع) نیاز به افرادی پاک و با ایمان و صالح دارد ، تا علاوه بر اینکه در زمان غیبت تلاش خود را برای هدف بزرگ خود در این دنیا یعنی رضای خداوند متعال ، معصومین و امام زمان(ع) و ظهور ان بزرگوار انجام میدهند و رضای خدا را در انجام این عمل و هر عمل کوچک و بزرگی در نظر میگیرند ، بلکه در زمان ظهور ان حضرت نیز با ایمان بالا و تهذیب نفس به یاری حضرت مهدی (ع) میشتابند و در زمره ی یاران ان حضرت قرار میگیرند ، چه بسا در رکاب ان بزرگوار ، در جهاد برای خدا ، به شهادت در راه خداوند هم میرسند ،  پس تا دیر نشده خود را اماده کنیم ،از گناهان ، توبه و استغفار کنیم ، امام زمانمان را بیشتر بشناسیم ، ابزار محبت و دوستی و عشق به امام زمان (ع) داشته باشیم ،
نماز اول وقت ، با خلوص نیت و قلب را یادمان نرود ، با خواندن نماز اول وقت به حضرت صاحب الزمان (ع) اقتدا کنیم و دعا برای ان حضرت و خواندن دعای فرج را نیز برای ظهور حضرت مهدی (ع) در مناجات و نمازها و قنوت نمازهایمان فراموش نکنیم ، که واقعا ایشان غریب هستند ،دعا کردن یک فرد مومن تاثیر زیادی در امر فرج و ظهور ایشان دارد 

در پایان اینکه خواندن قران و تدبر دران یک امر ضروری برای افرادی است که تقوا پیشه میکنند ، برای انس بیشتر با قران کریم ، علاوه بر خواندن قران ، همراه با معنی ان در ابتدا ، تدبر در قران هم در قدم بعدی یک امر ضروری برای ما است ، برای تدبر در قران تفاسیری چون تفسیر نور اقای قرائتی ، تفسیر نمونه ایت الله مکارم شیرزای ، تفسیر المیزان ایت الله محمد حسین طباطبایی و دیگر تفاسیر در مورد قران کریم را مطالعه کنیم که خواندن و مطالعه کردن انها برای تدبر و معرفت پیدا کردن بیشتر نسبت به قران یک امر لازم است ، کافی نمیباشد ولی کمک بسیاری میتواند در رابطه انس با قران به ما بکند

نکته ای در اخر باقی میماند و ان این است که :لقمه ی حرام ،از پیامدهای مهم لقمه ی حرام، سنگدلی و سیاهی قلب است، به گونه ای که دیگر هیچ پند و اندرزی در او اثر نمیکند و سختترین رنجهای دیگران، دل او را به درد نمیاورد.
در تاریخ عاشورا میخوانیم که امام حسین(ع) به لشکر عمر سعد فرمود:شکمهایتان از حرام پر شده و بر دلهایتان مهر خورده است ، دیگر حق را نمیپذیرید و به آن گوش نمیدهید(8)


یکی از عوامل مهم در پیدایش گناهان ، لقمه ی حرام است که با از بین بردن نورانیت دل ، انسان را در روی اوردن به بزهکاری ، گستاخ میسازد.اگر ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه وجود دارد ، ریشه های ان به لقمه های نامشروع برمیگردد

از ربا و ریا بپرهیزیم ، غرور و تکبر ، خود بزرگ بینی و چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم ، چون این صفات مانعی برای رسیدن به کمال انسانی است ، مثلا در ازای بدی شخصی به ما در جواب ، به ان شخص بدی نکنیم و در ازای ان فقط به خاطر رضای خدا که همانگونه که عرض شد رضای خدا بالاترین چیز است ، خوبی کنیم و این کار را بدون ریا و خالصانه و فقط برای رضای خدا انجام دهیم
در همه ی کارها و اعمالمان ، چه کوچک و چه بزرگ ، فقط و فقط رضای خدا را در نظر بگیریم
 حجاب و عفاف ، فقط رعایت حجاب ملاک نیست و در کنار حجاب و پوشش کامل ، رعایت عفاف و پاکدامنی یک ضرورت است ، چون بدون عفاف و پاکدامنی ، حجاب معنی ندارد  ( رعایت عفت و پوشش هم برای مرد هست و هم برای زن و هر دو باید ان را به صورت کامل رعایت کنند )
 در بحث روابط و گفتگو ها میان دو نامحرم دقت زیادی را داشته باشیم
 تهمت ، تا مطمئن نشده ایم و یقین پیدا نکرده ایم ، به شخصی تهمت بی مورد نزنیم ، غیبت و خیلی موارد دینی و شرعی دیگر از نظر اسلام  که هر یک خود لازم به تفسیر و توضیح دارد ، برای همین است که مراقبت دائم از اعمال یک ضرورت میشود

 ...انتظار فرج داشتن یعنی واقعاً در نیت ما این باشد که در رکاب امام زمان  (ع) و در خدمت ایشان دنیا را اصلاح کنیم (شهید مطهری ، آزادی معنوی ص176)


اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

(در این مقاله به قومی در مشرق زمین که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (ع) میشوند اشاره شد ، هر فردی در هر جای این دنیا که هست و با مراقبت از خود و کسب رضایت خداوند و امام زمان (ع) میتواند زمینه ساز ظهور حضرت باشد ، ان شاءالله و زمینه سازی صرفا برای قومی در مشرق زمین که در روایات اشاره شده نیست ، هر فرد مسلمانی در هر کجا که باشد ، باید به وظیفه ی خود عمل کند.)

پی نوشتها:
(1)-
بحار الانوار، محمد باقر مجلسی، ج 52، ص 243، چ اسلامیه
(2)- تحف العقول، ص 301
(3)- آیه 284 بقره
(4)- مفردات راغب، بخش حسر، ص 117

(5)- بحار الانوار، محمد باقر مجلسی، ج 68، ص 139، چاپ اسلامی
(6)- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، حدیث 4088؛ و عقد الدرر، ص 125
(7)- كمال الدین و اتمام النعمه، شیخ صدوق، با تحقیق علی اكبر غفاری، چ اسلامی، ج 1، ص 283
(8)- نفس المهموم ، مکتبة بصیرتی، ص 245


(در پایان از کسانی که سایت یا وبلاگ مذهبی و مهدوی دارند تقاضا میشود ، در انتشار این مقاله مهم ، در سایت و یا وبلاگ خود ، ما را در انجام وظیفه اطلاع رسانی ، یاری کنند ، التماس دعا ، اجرتان با امام زمان (ع))





درباره وبلاگ

* طالب سبزم نه آن سبز ریا * سبز هم بازیچه شد ، مهدی (ع) بیا *

با سلام خدمت همه ی شما بزرگواران ، امیدوارم موضوعاتی را که در این وبلاگ عرضه میشود مورد قبول اقا امام زمان (ع) واقع شود ، ان شاءالله

چــه روزها که یک به یک غروب شد، نیآمدی

چه اشکها که در گلو، رسوب شد نیآمدی



خلیل آتـشین سخن، تــبر به دوش بت شکن

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیآمدی



برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم، نه

برای عده ای، ولی چه خوب شد نیآمدی!



تــمــام طـول هـفته را در انـتـظــار جمعه ام

دوبـاره صبح، ظهر، نه، غروب شد نیآمدی



عمریست كه از حضور او جاماندیم

در خلوت سرد خویش تنها ماندیم

او منتظر است كه ما برگردیم

ماییم كه در غیبت كبری ماندیم

اللهم عجل لولیك الفرج


پست الکترونیک
تماس با مدیر
RSS
ATOM
آخرین مطالب
جستجو
آرشیو مطالب
نظر سنجی
کدام گزینه را بیشتر در این وبلاگ میپسندید؟







نویسندگان
پیوند ها
دانشنامه مهدویت
 
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
لوگوی دوستان

برای کمک نقدی به ایتام نیازمند به صورت انلاین و اینترنتی ، میتوانید بر روی بنر های زیر کلیک کنید و مبلغ خود را از طریق اینترنت به حساب یکی از موسسات خیریه زیر واریز کنید:

صابرین
امام صادق(ع) فرموده‌اند : ایمان خود را قبل از ظهور تكمیل كنید چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می‌گیرند. (كافی/1/370/6 ؛ كمال‌الدین/1/18) امام زمان عجل الله تعالی فرجه به یکی از دوستان خود که از آن حضرت پرسیده بود: آقاجان! قربانتان بشوم,چرا با اینکه ما این همه دعای فرج را می خوانیم شما نمی آیید , فرمودند :"شما که دعای فرج را نمی خوانید!شما دعای سلامتی من را می خوانید(یعنی اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن .... ) شما باید دعای الهی عظم البلاء را زیاد بخوانید." بحار الانوار ج99 ص119
فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا صَعِیدًا طَیِّبًا. سوره نساء/ایه ۴۴ “در این حال، آب (برای وضو یا غسل) نیافتید، با خاک پاکی تیمّم کنید!” آیا خدایی که برای آب وضو جانشین قرار داده، ممکن است برای زمان غیبت حجتش جانشین قرار نداده باشد؟ ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است ، قضیه ولایت فقیه یك چیزی نیست كه مجلس خبرگان ایجاد كرده باشد ، ولایت فقیه چیزی است كه خدای تبارك و تعالی درست كرده است ، همان ولایت رسول الله است. اینها از ولایت رسول الله هم می ترسند ، خدا او (ولی فقیه) را ولی امر قرار داده است( حضرت امام خمینی(ره) )

نظر مشترک عمده ی محققین درباره ی زمان ظهور: علی رغم وقوع تعداد زیادی از علائم ظهور تا عصر حاضر و علی رغم این که دوران حاضر یکی از شبیه ترین ادوار به دوره ی عصر ظهور توصیف شده در روایات است، اما دست خداوند متعال در زمینه ی تعویق یا تسریع امر ظهور بسته نیست و چه بسا با کوتاهی و تعلل شیعیان منتظر و زمینه سازان ظهور، خداوند متعال زمان ظهور را به تعویق بیندازد. در واقع همان خداوندی که پازل نشانه های ظهور را در عصر حاضر در کنار یکدیگر چیده است، به همان اندازه و بلکه بیشتر قدرت دارد تا در صورتی که منتظران بی لیاقتی نشان دادند، در امر زمان ظهور « بداء » حاصل نماید و امر ظهور را به زمان دیگری موکول فرماید و در زمان های آینده نیز افرادی مشابه افراد عصر حاضر و نشانه هایی همچون نشانه های عصر حاضر بیافریند و ظهور را به آینده ای دورتر یا حتی نزدیک تر موکول نماید.
PageRank Checking Icon اخرین اخبار